Huurder tevreden over dienstverlening woningcorporaties

30-05-2013 08:03

Huurders zijn dik tevreden over de  dienstverlening van hun woningcorporaties. Dat blijkt uit de KWH-Prestatie-Index 2012, waarvoor het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) een enquête hield onder ruim 120.000 huurders van 175 woningcorporaties.

Score
De woningcorporaties haalden een gemiddelde score van 7,8. Directeur-bestuurder van KWH Sjoerd Hooftman wijt dit hoge gemiddelde aan het feit dat corporaties alle zeilen moeten bijzetten. ‘Meer doen met minder mensen in een tijd van bezuinigingen, betekent dat je twee stappen harder moet willen lopen.’

Persoonlijke benadering
Woningstichting de Groene Waarden (inmiddels fusiecorporatie IJsseldal Wonen) scoorde op haar dienstverlening het hoogst met een cijfer van 8,47. Het geheim achter die hoge score is volgens directeur-bestuurder Yolanda Winkelhorst de persoonlijke benadering van klanten: ‘We gaan samen met de klant op zoek naar een oplossing. We luisteren goed en behandelen de klant met respect. Dat doen we oprecht en dat voelt de klant. En als er fouten zijn gemaakt, geven we dat toe en kijken wat we ervan kunnen leren.’

Dienstverlening
Het KWH meet jaarlijks 175 woningcorporaties op de kwaliteit van hun dienstverlening. Huurders krijgen onder meer vragen over hoe hun reparatieverzoek of klacht is afgehandeld. KWH beoordeelt ook de website van de corporatie en toetst de telefonische dienstverlening. De volledige index is te vinden op de website van KWH.


Veel gezocht