De waarde van een goede reputatie voor woningcorporaties

16-02-2012 12:22

De woelige tijden bij woningcorporatie Vestia laten zien hoe kwetsbaar de reputatie van een woningcorporatie kan zijn in de publieke opinie. Toezichthouders krijgen in het transparantietijdperk een steeds belangrijkere taak om de reputatie van een organisatie te bewaken. Hoe gaat u hier als toezichthouder mee om?

Op 29 maart 2012 vindt het 3e Nationale Reputatie Congres plaats in Amsterdam van 13.00 uur tot 18.00 uur. Het thema is: Reputatie als nieuwe economische waarde: “What gets measured, gets done”.

Reputatiemanagement is actueler dan ooit en een must voor iedere bestuurder. Hierover gaan wij in dialoog met (top)bestuurders uit diverse sectoren. Als u als toezichthouder uw organisatie werkelijk wilt aansturen op kwaliteit en geloofwaardigheid, dan begint dat bij het meetbaar en inzichtelijk maken van de reputatie. Hoe kijken de belanghebbenden van buiten aan tegen de organisatie? Wat nemen zij waar en hoe ervaren zij dat? Hoe toetst u naast de financiële, ook de 'non-financiële' gezondheid (ook wel de reputatie) van een woningcorporatie?

Op het 3e Nationale Reputatie Congres komen aansprekende voorbeelden aan bod. Wij laten u zien hoe u kunt sturen op reputatieverbetering als successtrategie, gericht op groei en continuïteit.

Met onder meer Doekle Terpstra (bestuursvoorzitter InHolland; over reputatieschade en -herstel), reputatiedeskundige Mildred Hofkes, en dagvoorzitter Astrid Joosten. Voor meer informatie en inschrijving kunt u hier verder lezen.


Veel gezocht